Přechod na vedení týmu online
Třídenní interaktivní workshop pro firmy, které chtějí své pracovní prostředí přenést do virtuálního prostoru. Účastníci se naučí vlastní efektivní práci z domova, budou seznámeni s informacemi, schématy a postupy jak fungovat se svým týmem v online prostředí. Dále se budpu se věnovat online leadershipu, jež se v mnoha aspektech podstatně liší od leadershipu konvenčního.
Workshop je určen pro manažery, kteří mají v týmu alespoň jednoho člověka, který byť jen částečně pracuje z domova. Počet účastníků workshopu je 6-8 osob. Malý počet účastníků zajišťuje maximální pochopení problematiky a dostatek prostoru pro individuální práci s koučem.
V případě, že se workshop koná na Usedlosti Nouzov mají účastníci v ceně občerstvení - kávu, čaj, minerálky, ovoce a drobný snack a oběd.
Začátek workshopu je vždy v 9:00 a ukončení v 17:00. Přestávka na oběd trvá hodinu.
DEN PRVNÍ – SEBEŘÍZENÍ
DEN PRVNÍ – DOPOLEDNE
Co to znamená pracovat na dálku
-
- Homeoffice není benefit, ale jiná forma práce
- Rozdíly mezi prací z kanceláře a prací na dálku
Příprava sebe na práci ve virtuálním prostoru – proč začít nejdřív u sebe
Jak sami sebe prakticky připravit na práci ve virtuálním prostoru
-
- Postoje, pracovní místo, pracovní doba, denní plán, denní rituály, pracovní bloky, plán na druhý den a na týden, zhodnocení dne a týdne, stop prokrastinaci, péče o psychiku a tělo, spánek
DEN PRVNÍ – ODPOLEDNE
Individuální analýza sebeřízení – diskuse nad výsledky práce s workbookem (pracovní knihou)
Individuální zhodnocení osobních rizik při implementaci nových poznatků
Individuální hledání řešení s koučem
DEN DRUHÝ – STRUKTURA VIRTUÁLNÍHO ŘÍZENÍ A JEJÍ IMPLEMENTACE
DEN DRUHÝ – DOPOLEDNE
Příprava týmu na fungování on-line ještě před začátkem přesunu do virtuálního prostoru
-
- Proč poslat svůj tým na workshop
- Analýza technického vybavení
- Možné změny v rámci přechodu na virtuální fungování týmu
- Tvorba struktury a frekvence schůzek, porad a formy komunikace v rámci týmu
- Navázání užšího kontaktu s HR a IT oddělením
Pracovní prostředí členů týmu
Příprava manažera před prvním kontaktem online
První telefonický kontakt online (poté, co tým zůstane doma ze dne na den)
Přesunutí týmových aktivit do virtuálního prostoru
-
- Rozdíly práce v konvenčním týmu z kanceláře a práce ve virtuálním týmu
- Způsoby, jak rozdíly vyrovnat
Další nástroje umožňující budování a udržení kvalitních vztahů v rámci týmu
Vyhrazení kapacit pro hladké fungování virtuálního týmu
Systém při vedení týmu online
-
- Plánování, frekvence porad a schůzek, reporty a zápisy, časová struktura fungování
Softwarové nástroje pro vedení týmu online
-
- Nástroje ke sdílení prostoru
- Nástroje pro komunikaci s týmem přes kameru
Jak vést meetingy na dálku
-
- Struktura virtuálních porad
- Rozdíly při vedení porady konvenčního a virtuálního týmu
Komunikace při vedení týmu on-line
-
- stanovení pravidel při vedení virtuálního týmu
Pracovní doba týmu při práci na dálku
DEN DRUHÝ – ODPOLEDNE
Individuální analýza jednotlivých témat – diskuse nad výsledky práce s workbookem (pracovní knihou)
Individuální zhodnocení osobních rizik při implementaci nových poznatků
Individuální hledání řešení s koučem
DEN TŘETÍ – NUTNÉ KOMPETENCE MANAŽERA PŘI VEDENÍ VIRTUÁLNÍHO TÝMU
DEN TŘETÍ – DOPOLEDNE
Jak co nejlépe vést svůj tým aneb co manažer potřebuje (nejen) při virtuálním řízení znát
-
- Analýza členů týmu
- Role členů v týmu
- Způsoby myšlení členů týmu
Nástroje poznávání jednotlivých členů týmu a jejich efektivní využití
Způsoby, jak poznat svůj tým
Nutné kompetence manažera (nejen) při vedení týmu on-line
Nástroje k vedení týmu online
Čeho se vyvarovat (nejen) při vedení týmu online
Možná úskalí při vedení týmu online
DEN TŘETÍ – ODPOLEDNE
Individuální analýzy jednotlivých témat – pracovní listy
Individuální zhodnocení osobních rizik při implementaci nových poznatků
Individuální hledání řešení s koučem
Zpětná vazba – hodnocení workshopu jednotlivými členy
AFTER WORKSHOP SYSTÉM – AWS (následná klientská péče pro účastníky workshopu)
- účastník workshopu dostane automaticky přístup na sdílenou nástěnku workshopu, kde bude moci pokládat dotazy, sdílet své poznatky, účastnit se diskuse nad řešením jednotlivých témat
- účastník workshopu má také možnost si na sdílené nástěnce workshopu stáhnout vzorové formuláře a formuláře analýz, podrobnosti o nástrojích zmiňovaných při výuce a jiné, na workshopu zmiňované a použité, materiály atp.
- účastník workshopu má možnost při přesunu svého týmu z konvenčního do virtuálního prostoru přednostního sjednání individuální konzultace s koučem workshopu, kde může potom řešit už konkrétní problémy s přesunem spojené
Jednotlivé dny workshopu by od sebe měly být časově vzdáleny týden až 14 dnů (možnost upravit podle zadavatele).
Pro cenovou nabídku stávajícího nebo individuální úpravy workshopu nás neváhejte kontaktovat.